woensdag 12 augustus 2015

Boeken Shoplog April, Mei, Juli

Aangezien ik de afgelopen maanden iets rustiger aan wilde doen met het kopen van boeken, vandaag pas weer een boekenshoplog. Op zich heb ik het in april (één graphic novel en twee little black classics), mei (één boek) en juni (géén boeken(!)) heel goed gedaan, alleen in juli is mijn boekenverzameling weer flink uitgebreid. Zo kreeg ik zeven boeken voor mijn verjaardag en kocht ik er zelf zeven (waaronder drie little black classics). Dus vandaag een toch iets grotere boekenshoplog dan verwacht, maar desalniettemin niet slecht voor vier maanden. Kijk met me mee.

Tenzij anders is vermeld (of ik het niet weet omdat het cadeautjes waren) komen al mijn boeken van BookDepository. De prijzen die ik vermeld kunnen inmiddels veranderd zijn, omdat BookDepository dagelijks de prijzen aanpast.







In januari kocht ik Saga Vol I en die vond ik gelijk onwijs gaaf. Mooie illustraties, een origineel verhaal en zo'n graphic novel is toch weer wat nieuws voor mij. Ik besloot in mei Volume II te kopen op de BookDepository voor €10,75 en ook deze heb ik inmiddels uit.


Ik was ondersteboven van The Final Empire, het eerste deel in de Mistborn-trilogie, dus ik moest het tweede deel wel bestellen. The Well Of Ascension heeft net zo'n mooie cover en is zelfs nog iets dikker. Nu alleen het derde deel nog. €12,70


En toen was daar mijn verjaardag. Op 4 juli werd ik 23 en ik heb vooral boeken gekregen. Hierboven een selectie, want ik heb later nóg twee boeken gekregen van vriendinnen.



Mijn eerste verjaardagscadeautje kwam van mijn zus en haar vriend. Ze gaven mij onder andere dit boek uit de Puffin In Bloom-collectie (passend bij A Little Princess, die ik in maart al kocht). Ik heb Heidi van Johanna Spyri nog nooit gelezen, maar ik ken het verhaal van de tekenfilm die ik altijd bij mijn opa en oma keek. Ik vind het echt een onwijs mooi boek.


Van mijn vriend kreeg ik onder andere deze boxset, met The Lord of the Rings-trilogie en The Hobbit. Dit laatste boek heb ik al in een andere editie, maar beide edities zijn zo mooi dat ik het geen probleem vind er twee te hebben. Ik hoop The Hobbit deze maand te lezen. Ik vind de films echt fantastisch, vooral de LOTR-trilogie, maar ik heb de boeken nog nooit gelezen. Hoog tijd dus.





The Hobbit bevat prachtige illustraties, getekend door Tolkien zelf. Daarnaast bevat het derde boek in de Lord of the Rings-trilogie enkele mappen, stambomen en tekenbeschrijvingen. Ook de illustraties op de covers van de boeken zijn gebaseerd op originele tekeningen van Tolkien zelf. Mijn andere editie van The Hobbit heeft de cover zoals Tolkien hem zelf bedoeld had, alleen zijn naar mijn weten de kleuren veranderd aangezien Tolkiens uitgever die vanwege kosten in eerste instantie niet allemaal heeft toegevoegd.



Van mijn ouders en schoonouders kreeg ik de twee laatste delen (die nu uit zijn) van de Het Lied van IJs en Vuur-serie van George R.R. Martin (Game of Thrones). Ik ben echt verslaafd aan deze boeken dus het is altijd fijn om ze allemaal al in huis te hebben.



Tot ik deze onwijs gave foto op internet voorbij zag komen, had ik nog nooit van Suicide Squad gehoord (behalve dan omtrent de ophef over Jared Leto als The Joker). Toen ik vervolgens de trailer voor de film (die in 2016 uitkomt) zag, was ik om. Ik moest het stripboek hebben waarop de film gebaseerd was. Ik kocht Suicide Squad Volume I: Kicked in the Teeth voor €10,68. Na de heftige cliffhanger weet ik dat ik ook het vervolg wil aanschaffen én de comics omtrent Harley Quinn.


Mijn vriend moest naar Nijmegen voor een afspraak op de universiteit, ik besloot 'm te vergezellen. Ik had al vakantie, het was lekker weer én mijn favoriete boekenwinkel zit in Nijmegen. Dat klinkt toch als een magische combinatie?


Het bleek weer een fantastische keus te zijn, want Dekker vd Vegt had verschillende boeken van Penguin in de aanbieding: drie voor de prijs van twee. Daar moest ik wel van profiteren.


Hoewel A Clockwork Orange een onwijs bekende film is van Stanley Kubrick (tevens regisseur van The Shining, 2001: A Space Odyssey en Eyes Wide Shut), heb ik 'm nog nooit gezien. Het boek heb ik inmiddels wel in mijn bezit en al gelezen, dus de film staat zeker op mijn lijstje. Deze editie komt uit de Penguin Essentials-collectie, waar ik ook The Day of the Triffids van heb.


Ook kocht ik The Secret History van Donna Tart. Dit boek heeft onwijs veel lovende reviews en ik had wel weer zin in een spannend en verslavend boek. Deze neem ik mee naar Portugal!


Tot slot kocht ik Wuthering Heights van Emily Brontë. Mijn Penguin English Library-collectie wordt steeds groter and I like it. Wuthering Heights is een onwijs bekende klassieker maar ik ken het verhaal eigenlijk niet. Tijd om 'm te lezen dus!



Tot slot kocht ik bij Dekker vd Vegt drie Little Black Classics, voor €1,99 per stuk, en de andere twee had ik al in april gekocht op de BookDepository. Ik vind dit zulke leuke boekjes. Je komt in aanraking met verhalen of auteurs waarmee je anders misschien nooit in aanraking was gekomen. The Fall of Icarus heb ik op de middelbare school voor Latijn moeten vertalen en dat was één van mijn favoriete verhalen, dus het lijkt me heel leuk daar weer in te duiken. Circe and the Cyclops is tevens een mythe uit de klassieke oudheid, alleen deze ken ik volgens mij nog niet. Daarnaast kocht ik The Communist Manifesto, waar ik al tijden nieuwsgierig naar ben. Aphorisms on Love and Hate kocht ik omdat ik nieuwsgierig ben naar Nietzsche; ik zou graag wat meer filosofie lezen, maar ik vind het iets té heftig om gelijk een heel boek van Nietzsche te kopen (ik heb enkel op de universiteit enkele korte stukken van hem gelezen). Dit is een goed begin. Tot slot The Yellow Wall-Paper, wat een feministisch verhaal zou moeten zijn. Ik ben benieuwd.


Tot slot nog twee verlate boeken voor mijn verjaardag, die ik van vriendinnen kreeg. Ten eerste Jane Eyre van Charlotte Brontë. Ik las dit boek vorig jaar en het was één van de eerste klassiekers (buiten de boeken die ik verplicht op school moest lezen). Ik weet zeker dat ik deze in de toekomst wil weer lezen en daarnaast behoort Jane Eyre inmiddels tot mijn favorieten, dus ik wilde graag een mooie editie in mijn boekenkast. Dit is de Clothbound-versie van Penguin (die bij de English Library-paperbacks hoort). 



Omdat ik nog niet in genoeg fantasy-series bezig ben (kuch... Farseer-trilogy, Mistborn-trilogy, Thorne of Glass-serie, Het Lied van IJs en Vuur-serie... kuch) besloot ik een nieuw fantasy-boek te vragen, tevens het begin van een serie. Over The Name of the Wind van Patrick Rothfuss weet ik niet veel, behalve dat ik er veel lovende reviews over heb gelezen, dat de cover prachtig is en de map aan de binnenkant nog prachtiger. Ik ben benieuwd.

12 opmerkingen:

  1. Wat ik mij vooral afvraag is waar jij in godsnaam al die boeken stockeert!!! :-) Dat is de hoofdreden dat ik vooral elektronisch lees: plaatsgebrek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha goede vraag... Ik lees ook veel op mijn iPad, ik koop eig alleen boeken die ik ofwel heel mooi vind of waar ik bijna zeker van ben dat ik ze tof ga vinden. Tot nu toe past alles nog goed in mijn kamer, maar ik moet wel steeds meer planken leeghalen om vervolgens als boekenplank in te richten haha! Xx

      Verwijderen
  2. Heerlijk zeg, zoveel mooie boeken! Ik heb de laatste tijd ook behoorlijk wat Penguin English Classics aangeschaft. En net als jij ook The Secret History van Donna Tartt :-) Kwam bovendien pas ook nog haar tweede boek, The Little Friend, tegen in een tweedehands winkel. Kwam mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja de English Library collectie is echt ideaal; mooie en goedleesbare uitgaven en super goedkoop! Aah ben benieuwd wat je er van vindt. Ik ga hopelijk deze maand The Secret History lezen. Xx

      Verwijderen
  3. Zo, zo D: Dat zijn een hoop boeken! Naar de Brandon Sanderson boeken ben ik wel benieuwd ^^ En ook naar de Saga Graphic Novels :) Oh oh, en ik hou van wereldkaarten in boeken <3 Heel veel leesplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie boeken, prefereer je niet liever e-books omdat die wat goedkoper zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik lees ook veel op mijn iPad, inderdaad vanwege kosten maar ook omdat het een stuk makkelijker is (qua opbergruimte, meenemen in mijn tas etc), maar ik vind het toch ook leuk om fysieke boeken te lezen en hebben. Dus ik combineer het; ik gok dat ik 50/50 lees op iPad/fysieke boeken. X

      Verwijderen
  5. Zo leuk om te zien dat je zo'n fanatieke lezer bent! :-) Lijken mij leuke boeken.

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. DIt lijken me erg leuke boeken:D
    Liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zou je misschien een keer je boekencollectie kunnen delen op je blog? Ben benieuwd hoeveel het er wel niet zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal er eens over nadenken, maar het idee lijkt me leuk :) X

      Verwijderen