vrijdag 10 april 2015

Boeken Shoplog Maart

Ik hoop dat je er klaar voor bent, want ik heb een onwijs grote boeken shoplog voor je met alléén maar prachtige boeken. Na het halen van mijn Bachelor diploma vond ik dat ik mezelf wel mocht trakteren op wat boeken van mijn wishlist, maar ook in de fysieke boekenwinkel heb ik me laten inpakken. Kijk met me mee naar de tien boeken die ik aan mijn boekenplanken heb toegevoegd.



De prijzen van BookDepository veranderen dagelijks, dus de door mij genoemde prijzen kunnen inmiddels veranderd zijn.




A Little Princess van Francis Hodgson Burnett is een kinderboek waar ik persoonlijk nog nooit van gehoord had, maar in Nederland hebben we natuurlijk ook onze eigen kinderverhalen. Deze editie van Puffin (een dochterbedrijf van Penguin dat enkel kinderboeken uitbrengt) maakt deel uit van de Puffin In Bloom collectie, waar nog drie andere boeken deel van uitmaken (die ik ook graag alle drie nog wil bezitten... gelukkig ben ik totaal niet hebberig en materialistisch). Ik vind de coverillustraties werkelijk prachtig, gecreëerd door Anna Bond, en ook de binnenkant is prachtig. A Little Princess kostte €10,37 bij BookDepository



Mijn collectie English Library-edities wordt groter en ook deze maand ben ik gezwicht. Ten eerste kocht ik een nieuwe uitgave, namelijk A Study In Scarlet van Sir Arthur Conan Doyle. Dit is het eerste boek in de Sherlock Holmes-serie die ik ontzettend graag wil lezen. Ik heb ooit The Hound Of The Baskervilles al eens gelezen (aangezien die in een prachtige editie op onze zolder staat) en die vond ik zeer tof. A Study In Scarlet kostte €6,25 op BookDepository (en hoop ik deze maand te lezen).



In de prachtige boekenwinkel in Nijmegen, Dekker vd Vegt, nam ik onder andere The Woman White van Wilkie Collins mee. In Dekker vd Vegt zijn alle English Library edities €8,95, dus het is zaak om de dikkere versies te pakken, waardoor je voordeliger uit bent (strategisch boeken kopen is mijn nieuwe hobby). The Woman In White moet ontzettend spannend zijn, dus ik kan niet wachten. BookDepository geeft de volgende beschrijving: "The Woman in White is the first and most influential of the Victorian genre that combined Gothic horror with psychological realism". Overigens is dit tot op heden echt één van mijn favoriete English Library covers. 




Deze prachtige uitgave van een verzameling Fairy Tales van Hans Christian Andersen is een Penguin Classics Deluxe Edition. Ik moet bij de sprookjes van Hans Christian Andersen altijd aan de Efteling denken én aan het dikke sprookjesboek wat bij mijn opa en oma stond, dus genoeg warme herinneringen. Dit boek heb ik als ware gekocht als cadeautje voor mezelf na het behalen van mijn Bachelor diploma. Ik had dit boek al een behoorlijke tijd op mijn wishlist, maar ik vond 'm iets te duur om "zomaar" te kopen. Fairy Tales kostte €16,19 bij BookDepository




Nog meer sprookjes, alleen staan Tales From The Tower Volume One: The Wilful Eye zes hervertellingen van sprookjes. Ik ben hier ontzettend benieuwd naar. Het boek ziet er in ieder geval onwijs mooi uit en er is ook een tweede deel uit, The Wicked Wood. The Wilful Eye kostte €8,69 bij BookDepository



Aangezien ik afgelopen maand zo verslaafd aan Fantasy boeken was (The Final Empire, Heir Of Fire en De Strijd Der Koningen) besloot ik er nog maar eentje bij te kopen. Robin Hobb is een zeer bekende fantasy schrijfster en Assassin's Apprentice, het eerste deel in de Farseer trilogie, kwam in 1995 uit. Dit eerste boek is vrij klein voor een fantasy boek, namelijk 392 pagina's, maar de twee hierop volgende delen zijn behoorlijk wat dikker (wat Hobb overigens door velen niet in dank is afgenomen; de boeken zouden onnodig uitgerekt zijn). Ik vind deze editie erg mooi en ik kocht 'm bij Dekker vd Vegt in Nijmegen voor €12,50.





Hoewel ik dit boek wel op mijn wishlist had staan, was de aankoop een toevallige samenloop van omstandigheden. Op Goodreads had één van mijn Goodreads-vrienden een update geplaatst dat ze Pippi Longstocking las, in deze editie. Ik reageerde dat ik dit een onwijs mooie editie vond, waarop ik een privé berichtje krijg dat ze er twee had en of ik er één voor €5 wilde kopen. Uuh, ja? Deze editie van Pippi Longstocking (of Pippi Langkous) van Astrid Lindgren maakt deel uit van de Puffin Chalk collectie, waar ik al drie andere edities van bezit. Ik vind dit echt onwijs schattige boekjes en de covers (gebaseerd op krijtbord tekeningen) zijn zo origineel. Je kunt mijn shoplog met de andere drie boekjes hier vinden.


Tot slot kocht ik drie Little Black Classics, die uit zijn gebracht ten ere van het tachtigjarig bestaan van Penguin. Ik had vooral die van Oscar Wilde al op het oog, aangezien zijn enige roman The Picture Of Dorian Gray één van mijn favoriete boeken is, maar op BookDepository kosten deze kleine boekjes toch al €3,40 (nog steeds niet duur, maar zeker duurder dan de 80p die er in de UK voor wordt gevraagd). Toen ik in Dekker vd Vecht met The Woman In White en Assassin's Apprentice richting kassa liep, zag ik tot mijn grote verrassing een tafel vol met de Little Black Classics; voor €2,- per stuk! KASSA! Behalve Lord Arthur Savile's Crime van Oscar Wilde, nam ik ook The Night Is Darkening Around Me van Emily Brontë mee en Olalla van Robert Louis Stevenson.
                                                                                                                                                                                               

9 opmerkingen:

  1. Dat zijn een heleboel boeken die je hebt gekocht! Veel leesplezier :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw prachtige boeken heb je weer gekocht zeg! Die Fairy Tales van Hans Christian Andersen lijkt me echt leuk! Ik ben ook heel benieuwd naar de drie Little Black Classics!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De kaft van fairy tales ziet er prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie boeken heb je gekocht! Ik ben naar een groot deel zelf ook wel heel benieuwd! Wat een mooie covers hebben ze ook allemaal :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke boeken heb je deze maand weer gekocht! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fairy tails ziet er heel erg mooi uit! Veel plezier met alle boeken lezen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weer heel wat boeken erbij! veel lees plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke boeken heb je gekocht.
    Ik zelf hou ik super erg veel van boeken.

    BeantwoordenVerwijderen