woensdag 7 januari 2015

Boeken Shoplog December

In de laatste maand van 2014 ben ik zeven boeken rijker geworden. Ik kan dus wel zeggen dat dit op het boekenvlak een goede maand was (maar wat betreft vrije ruimte op mijn boekenplanken een slechte...). Nog beter, ik heb maar één van deze zeven boeken zelf aangeschaft! Mijn wishlist voor Sinterklaas bestond vooral uit boeken en aangezien ik zo ontzettend verwend ben, heb ik er zes gekregen (naast al die andere leuke dingen die inmiddels in mijn kamer staan te pronken). Vandaag een uitgebreide fotoreportage met bijgevoegd commentaar door yours truly van de zeven nieuwe pareltjes in mijn boekencollectie.

Boeken Shoplog November






Het eerste boek is gelijk het enige boek wat ik zelf gekocht heb, namelijk My True Love Gave To Me. Dit boek bestaat uit twaalf korte verhalen ("twelve winter romances") geschreven door twaalf verschillende schrijvers. Ik lees eigenlijk nooit korte verhalen, maar dit boek trok me door de schattige vormgeving en het leuke thema. Er zitten meerdere schrijvers tussen die ik ken (Stephanie Perkins, Gayle Forman (If I Stay). David Levithan (Will Grayson, Will Grayson)) maar ik heb eigenlijk maar van één van de schrijvers eerder een boek gelezen, namelijk Fangirl van Rainbow Rowell. My True Love Gave To Me is in twee versie's uitgegeven, maar ik vind de UK-editie (bovenstaande) by far het leukste. Hoe ontzettend mooi en schattig is dit boek? Ik kocht dit boek voor €12,27 bij TheBookDepository.


Op mijn Sinterklaaswishlist stonden veel klassiekers. Ik lees momenteel gewoon graag klassiekers, daarnaast vind ik het leuk ze op mijn boekenplank te hebben en klassiekers zijn over het algemeen in veel verschillende en onwijs mooie uitgaves te krijgen. Ten eerste kreeg ik The Day Of The Triffids door John Wyndham, een modern classic. In dit boek wordt hoofdpersoon Bill wakker na een oogoperatie, om er vervolgens achter te komen dat er een meteorenzwerm heeft plaatsgevonden en iedereen (behalve hij) blind is geworden. Hierdoor krijgen de genetische gemanipuleerde planten de Triffids de overhand en vervalt de wereld in chaos. Klinkt tof!



Alice in Wonderland is één van mijn favoriete verhalen, wat waarschijnlijk al wel duidelijk is aangezien ik afgelopen semester een gehele paper aan de taalspelletjes en diepere betekenissen in Alice's Adventures in Wonderland heb gewijd. Toen ik dit boekje voorbij zag komen, wist ik gewoon dat ik het wilde hebben. Alice's Adventures Under Ground (de titel die Lewis Carroll origineel voor het verhaal had bedacht) is de namaak van het originele manuscript van Alice's Adventures in Wonderland, met Lewis Carroll's (pseudoniem) handschrift en zijn eigen tekeningen en illustraties. Dit is echt een hebbedingetje voor de liefhebber, maar ik weet zeker dat ik het in de (misschien wel nabije) toekomst daadwerkelijk ga lezen.


Afgelopen jaar las ik Pride and Prejudice, Sense and Sensibility en Mansfield Park; alle drie door Jane Austen. Ik wil komend jaar haar overige drie boeken ook nog lezen en dus was ik ontzettend blij toen ik Northanger Abbey kreeg. Deze variant is gepubliceerd door Vintage Classics en ik wil alle Jane Austen-boeken hierin verzamelen (Mansfield Park heb ik al), Werkelijk een prachtige collectie die ontzettend goed bij de boeken past; vrouwelijk, schattig en een beetje ouderwets. Ook leuk; deze boeken zijn helemaal niet zo duur.


Middlemarch door George Eliot is een klassieker waar ik eigenlijk maar weinig vanaf weet, behalve dat het een vrij dramatisch verhaal schijnt te zijn, het een ontzettend dik boek is en het van veel boekbloggers een favoriet is. Toch maar eens een poging wagen dan. De cover van Middlemarch is één van mijn favoriete covers uit de English Library-collectie van Penguin.


Onlangs las ik The War of the Worlds door H.G. Wells (hier komt binnenkort een review van online) en hoewel ik niet echt onder de indruk was, werd ik alleen maar nieuwsgieriger naar H.G. Wells' andere boeken, waaronder The Island of Doctor Moreau. Dit boek gaat over een man die schipbreuk lijdt en vervolgens terecht komt op een eiland waar een man, Doctor Moreau, mensachtige dieren creëert en hier experimenten op uitoefent. Er zijn overigens speculaties dat The Island of Doctor Moreau in het tweede seizoen van de Netflix-serie Penny Dreadful betrokken gaat worden (bron, bron). I can't wait.




Last but not least, een boek dat niet op mijn wishlist stond, maar dat ik wel graag wilde hebben én ook nog kreeg (van mijn zus): Not That Kind Of Girl door Lena Dunham. Ik vind de tv serie Girls ontzettend leuk en ik hou van krachtige vrouwen die goed met woorden om kunnen gaan, dus dit boek was echt wat voor mij. Ik heb 'm inmiddels uit en ook hier komt binnenkort een review van online. 

22 opmerkingen:

  1. Im not that kind of girl wil ik ook nog graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuke boeken.. ze zien er zo mooi uit! Ik wil not that kind of girl ook nog hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw ze lijken me allemaal zo goed! Ik wist overig helemaal niet dat het boek Alice in Wonderland taalspelletjes en diepere betekenissen had, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik eerlijk gezegd ook niet. Ik wist wel dat er veel gebruik gemaakt is van woordgrapjes en een leuke manier van taal, maar er blijkt veel meer achter te zitten haha ;) Hoe meer ik me erin verdiepte hoe meer ik leerde. X

      Verwijderen
  4. Ik kende om eerlijk te zijn nog geen van deze boeken, maar ze lijken mij wel allemaal erg mooi! Vooral Not that kind of girl ben ik nu wel heel benieuwd naar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alice's Adventures Under Ground lijkt me echt super gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een onwijs leuke boeken! Die 1ste lijkt me mooi om te lezen en wat leuk dat het boekje van Alice in Wonderland zo schattig/mysteries eruit ziet!

    http://www.bloglovin.com/blog/13049789

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben zelf niet zo van het lezen maar als ik deze kaften zie krijg ik er wel zin in haha wat zien ze er allemaal leuk uit!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. die alicie wonderland ziet er echt super mooi uit !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie boeken zeg! Ik vind Alice's Adventures Under Ground er wel echt supergaaf uitzien!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel erg leuk allemaal :-D

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Woaw dat boek van Alice is echt apart! Leukkkkk

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wauw, wat een mooie boeken allemaal!
    Ik ben er dol op nieuwe boeken :D

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Voorlopig kan je wel even voort met lezen denk ik haha! Ik lees zelf eigenlijk te weinig. Alleen voornamelijk tijdschriften haha! Not that kind of girl lijkt me echt een heel leuk boek :D

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat hebben al je nieuwe boeken mooie kaften! Spreekt meteen aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het laatste boek wil ik ook graag lezen! De andere boeken zien er ook erg leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk! Ik ben zelf net weer lid van de bieb :-)
    Leuk me qua geld wel zo handig en mijn boekenkasten zijn al zo vol.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar heb ik mijn iPad mini voor! Alleen maar boeken kopen gaat helaas neit haha. X

      Verwijderen
  17. Wat een hoop leuke boeken heb je weer gekocht/gekregen! Ik ben onwijs benieuwd naar je review van Not That Kind Of Girl :) xo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga 'm denk ik vnvnd schrijven, dus hopelijk volgende week online :) X

      Verwijderen