zondag 17 september 2017

Hello September


"That's the thing about the Internet: it doesn't simply help us find the best thing out there; it has helped to produce the idea that there is a best thing and, if we search hard enough, we can find it. And in turn there are a whole bunch of inferior things that we'd be foolish to choose."
Modern Romance ~ Azis Ansari 

Vakantie Vibes

De astronomische herfst is alweer nabij (en het Nederlandse weer lijkt er ook alweer volop klaar voor...) maar vriendlief en ik hebben de afgelopen weken al zonnend in het prachtige Italië doorgebracht. Omdat hij zijn masterscriptie nog aan het afronden was, hebben we besloten dit jaar onze "zomervakantie" iets later te plannen, waardoor pas 4 september mijn autootje instapten voor een bezoek aan het warme zuiden. En het was heerlijk. We hebben dagen in de zon aan ons privé zwembad gelegen, we hebben de streek verkend (Orvieto, Bolsena, Siena en Florence), we hebben Yahtzee gespeeld, we hebben onwijs veel gelezen (zo heeft vriendlief tot twee keer toe een boek in één dag uitgelezen, held; ik heb vanzelfsprekend ook best wel wat gelezen... negen boeken welteverstaan), we hebben gebarbecued, pasta gegeten, de grootste pizza ooit proberen te verorberen en heerlijke drankjes achterover geslagen. Life was good. 


Home Sweet Home

Hoe heerlijk het ook is om van een andere cultuur te proeven, het is ook altijd weer des te fijner om dan weer thuis te komen; in je eigen landje -waar je de taal spreekt en alles gewoon weer goed geregeld is- en in je eigen huisje. Het was onze eerste vakantie sinds we onze lieve rode dikzakje hebben, en ik was ook weer heel blij om haar te zien toen we thuiskwamen. Ik was eerst al even bang dat dat gemis eenzijdig zou zijn (ik hou van haar, zij tolereert mij), maar ik had de voordeur nog niet open of onze rode poes liep al miauwend om ons heen te draaien. Nu, enkele dagen na terugkomst, is ze nog steeds heel enthousiast en ze lijkt veel aanhankelijker dan vóór onze vakantie. Ik weet niet of het blijvend is, maar het is wel gezellig. 

Nu nog even chillen, morgen naar de Efteling met een collega, en dinsdag weer officieel aan de bak. Ik ben benieuwd hoe mijn mailbox eruit ziet...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten