maandag 1 januari 2018

Hello January


“Another part of getting older: you forgot what you wanted to remember, and remembered what you wanted to forget.” 
Sleeping Beauties ~ Stephen King

Hello 2018!

What a year, what a year. Nee grapje, ik zal niet te dramatisch gaan doen. Maar laten we even eerlijk zijn, er is wel veel gebeurd in 2017. Het was het eerste jaar dat ik fulltime werk (als Functioneel Applicatie Beheerder in Eindhoven). Ik ben uit huis gegaan. Ik ben gaan samenwonen met mijn vriend. Vriendlief en ik hebben een onwijs lieve leuke rode negen-jarige poes geadopteerd uit het asiel. Vriendlief is daarnaast afgestudeerd en is begin december ook begonnen aan een fulltime baan. HET KON NIET OP. En we leven nog. 

Laat 2018 maar komen; ik ben er klaar voor (ik heb immers net een nieuwe agenda besteld; digitale agenda, wat is dat?). Oud en Nieuw vier ik dit jaar voor het eerst sinds jaren niet met vriendinnen, maar met mijn vriend en de schoonfamilie op Terschelling. Iets heel anders, maar ook wel lekker. En ik heb een paar pittige werkweken achter de rug, dus een beetje rust is ook wel goed. 


The Portable Magic of Books and Movies

Ook mijn leesjaar is weer afgesloten en mijn Goodreads teller is geëindigd op 71 boeken, met een gemiddelde van 358 pagina's per boek. Mijn Reading Challenge van 70 boeken is daarmee behaald (niet slecht voor het jaar waarin ik voor het eerst fulltime werkte én uit huis ging), máár mijn recordje van 2016 met 72 boeken blijft staan. Ik ben wel aan het twijfelen over mijn Challenge van 2018, maar ik denk dat ik er wel weer een uitdaging van wil maken... ik overweeg de Goodreads teller op 80 boeken te zetten.

In december zijn vriendlief en ik naar Thor: Ragnarok en Star Wars Episode VIII: The Last Jedi geweest. Thor was onwijs gaaf, The Last Jedi ook máár ik heb er wel wat punten op aan te merken. Maar hier komt natuurlijk nog een recensie van online. 


3 opmerkingen:

  1. Knap dat je ondanks je fulltime baan toch je Goodreads challenge hebt gehaald! Mijne zet ik nooit zo hoog eigenlijk; ik wil wel graag veel lezen, maar het moet niet als druk voelen. Dit jaar hoop ik er minstens 52 te lezen en verder wil ik iets meer non-fictie lezen en mijn TBR verkleinen. Als dat allemaal lukt zou het leuk zijn als de series die ik begin ook nog uitgelezen worden haha. Ik weet niet of jij dat ook hebt, maar dan lees ik het eerste deel van een serie en dan duurt het vervolgens heel lang voordat ik het volgende deel lees of ik vergeet het helemaal, wat best jammer is eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog beste wensen! Je bent goed bezig! Heel veel succes aankomend jaar xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ons afgelopen jaar lijkt best wel op elkaar. In 2017 ben ik namelijk ook gaan werken, samenwonen met mijn vriend en ons eerste huisdiertje geadopteerd. Fijn dat jij dus ook zo een onwijs gaaf jaar achter de rug hebt!

    BeantwoordenVerwijderen