donderdag 14 juli 2016

Boeken Shoplog Juni

Drie literaire pareltjes (of in ieder geval, dat hoop ik dan maar) van een bekende Nederlandse schrijfster waar ik nog nóóit wat van gelezen heb (ik lees veel; maar mijn kennis omtrent Nederlandse literatuur is echt bar slecht), een klassieker uit de Engelse literatuur in een prachtig omhulsel, twee graphic novels en één boek over genocide, verkrachting, seksisme en een vrouw die zichzelf en haar krachten vindt in een post-apocalyptisch Afrika voor mijn virtuele feministische boekenclubje. Klinkt goed.



Tenzij anders is vermeld, komen al mijn boeken van BookDepository. De prijzen die ik vermeld kunnen inmiddels veranderd zijn, omdat BookDepository dagelijks de prijzen aanpast.


Laten we beginnen met deze drie Nederlandse boeken. Een oud theater in Breda is vorig jaar omgetoverd tot een boekenwinkel (Grand Theatre) en hoewel ze niet meer de fantastische Engelse boekencollectie hebben die ze in het vorige pand wel hadden, loop ik er toch nog graag binnen. Zo hebben ze ook een uitgebreide collectie met prachtige Hella S. Haasse-boeken, voor fijne prijsjes (al zal dat overal wel zo zijn, maar dat even terzijde). Ik nam mee: Sleuteloog, Fenrir en Het Tuinhuis, alle drie voor ongeveer €5 per stuk.



Ook ben ik verliefd geworden op een nieuwe graphic novel-serie. Ik heb Amulet al een hele tijd op mijn wishlist, maar pas toen ik er een tijdje terug achterkwam dat de illustrator en schrijver dezelfde persoon is die de covers van mijn prachtige Harry Potter-collectie heeft gecreëerd, gooide ik het eerste deel in mijn virtuele mandje. En thank god I did, wat een heerlijk origineel en avontuurlijk verhaal en wat een prachtige illustraties. Beide volumes kocht ik voor ongeveer €12 op BookDepository.



Ik was ontzettend onder de indruk van The Jungle Book film die onlangs uitkwam en dat inspireerde me ook het boek te lezen. Ik kocht dit pareltje van Puffin Classics (een dochterbedrijf van Penguin) voor €9,87.


Tot slot kocht ik Who Fears Death van Nnedi Okorafor, omdat het het boek van de maand juni was voor The Feminist Orchestra Bookclub. Het eerste fictie boek in het rijtje en ontzettend indrukwekkend. Over genocide, verkrachting, seksisme en een vrouw die zichzelf en haar krachten vindt in een post-apocalyptisch Afrika. Hier komt zeker nog een review over online!

6 opmerkingen:

  1. Interessante boeken! Vooral naar de laatste ben ik wel benieuwd, maar ook de graphic novels zien er wel heel goed uit. Hella S. Haasse kende ik alleen van een kinderboekenweekgeschenk haha :P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh, die eersten! Ik zou ze alleen al om de kaft kopen, haha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat een hoop leuke boeken! Heb nu ook vier boeken gekocht voor de vakantie en dat terwijl ik 1x per jaar een boek lees hihi.

    xoxo
    Dascha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een hoop boeken weer! Ik ben ook weer aan het lezen. Ik wilde eerst graag een echt horror boek lezen maar ben er toch achter dat de romantische boeken toch iets meer voor mij zijn. Ik heb vandaag Wacht op mij uitgelezen van J Lynn. Erg mooi boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, leuk zo van die graphic novels :D als ik er eentje mag aanraden dan is het zeker... Fun Home van Alison Bechdel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn het weer super goeie boeken die je gekocht hebt meid.

    BeantwoordenVerwijderen