donderdag 31 maart 2016

3FM Awards

Mijn zusterlief en liefste schoonbroer gaven me niet alleen een ontzettend gaaf boek omdat ik mijn Master diploma behaalde (namelijk The Art of Language Invention), maar ook een dagje uit! En niet zomaar een dagje uit; samen met mijn zus stond tweede paasdag de 3FM Awards op de planning. 

Het "indoor festival" vond plaats in het TivoliVredenburg in Utrecht. Het gebouw was geheel toegankelijk en we konden van zaal naar zaal wandelen voor live optredens. Tussendoor waren er genoeg barretjes voor heerlijke drankjes en hapjes (zoals oesters uit de muur, very classy). Voor ons begon de dag met Diggy Dex, wat ik gelijk al een ontzettend gaaf optreden vond. Slaap Lekker, Ode aan het Leven en Ik Huil alleen bij Jou konden niet ontbreken; voor die laatste kwam Ali B zelfs het podium op. Daarna gingen we via een hip en spannend tussengangetje naar Indian Askin. Vervolgens met onze rosé biertjes door naar De Staat; waar het erg druk was, maar die live wel ontzettend goed waren. In de Grote Zaal hebben we vervolgens rustig naar Causes mogen luisteren. Voordat we naar Lucas Hamming gingen, doken we nog even bij Ronnie Flex en Lil' Kleine naar binnen en je kan alles over het duo zeggen, maar ze weten wel hoe ze een zaal op gang krijgen. Ook Lucas Hamming was ontzettend gaaf; vooral (terwijl het totaal niet de bedoeling was), toen het brandalarm afging en de mannen akoestisch (zonder akoestische gitaar) een nummer deden. Kippenvel momentje! 

De 3FM Awards zelf hebben we niet gezien; de mensenmassa voor de nog gesloten deuren was al zo intens, dat we daar geen zin in hadden. Dus toen maar naar ons "Plan B": The Common Linnets en Chef'Special. Vooral die laatste waren onwaarschijnlijk goed en ik heb nu nog meer zin om in mei met mijn zus naar een optreden van de band te gaan. 

Conclusie; een top dagje! Hieronder nog wat sprankelende foto's en korte video's.




Diggy Dex - Slaap Lekker


Chef'Special

Chef'Special


Diggy Dex
Diggy Dex & Ali B

Causes

Lil'Kleine & Ronnie Flex

The Common Linnets

Chef'Special

2 opmerkingen: