dinsdag 10 november 2015

On Top

On Top is de must have inspiratiegids voor vrouwen die weleens gedacht hebben: is dit alles? Een boek vol humor, zelfspot en herkenbare situaties.

Selfmade woman Anna Nooshin richtte in 2011 een van de meest succesvolle online magazines van Nederland op en is een begrip in modeland. Ze werkt met de grootste merken uit de lifestyle-industrie (van Chanel tot Nike) en reist de wereld rond voor haar baan.

In On Top deelt ze haar tips en ideeën over hoe ook jij het beste uit jezelf kunt halen. Ze verpakt deze tips in een eerlijk (succes)verhaal, geïllustreerd met vele mooie -never before seen- privéfoto's, waarbij Anna niet terugdeinst om zichzelf van een andere kant te laten zien.

Wat gebeurt er als je ineens 'On Top' staat? Hoe verandert je leven, hoe veranderen je vriendschappen, wat gebeurt er als je voor je droom gaat en het lukt?

-Shoplog (incl. foto's van het boek)

Hoewel ik een trouwe volger ben van NSMBL (waarvan ik voorheen nooit wist dat het eigenlijk voor Ensemble staat en nog steeds spreek ik het niet zo uit), wist ik maar weinig van Anna Nooshin. Een tijdje terug zag ik haar voorbij komen in de Burning Man vlogs van Masha (Vloggloss) en toen vond ik haar stijl al opmerkelijk leuk. Toen ik haar boek tegenkwam in een boekenzaak die vanwege vertrek op alle boeken 50% korting had, besloot ik On Top mee te nemen. 

On Top is een onwijs mooi boek. De kaft is hardcover, de bladzijdes zijn van goede kwaliteit en het boek staat vol met mooie foto's/foto collages. Anna vertelt onder andere over haar jeugd in asielzoekerscentra in Nederland, over de grote reis die ze maakte en over het ondernemerschap. Dus is On Top "jouw handboek voor online succes"? Nee. Er staan genoeg tips in, dus op een bepaalde manier is het wel een handboek, maar verwacht niet dat dit boek je op weg gaat helpen een online succes te worden. Wat je wel kunt verwachten, zijn ontzettend veel leuke anekdotes, handige tips en adviezen om je leven zo in te richten als jij wilt. 


Ik vond On Top heel leuk. Het boek is vooral geschreven voor mensen in de twintig, wat voor mij goed uitkomt, en geeft tips over het leven: tips voor het maken van een grote reis, tips voor een sollicitatiegesprek, tips voor een sollicitatiebrief etc. Voor mij allemaal onderwerpen die me interesseren en ik heb ook echt het gevoel dat ik wat aan de tips heb. Als ik een reis ga maken, sla ik dit boek er zeker even op na en ook als ik een sollicitatiegesprek heb, zal ik de gerelateerde pagina's even doorbladeren. Altijd handig.


Het boek deed me een beetje denken aan #Girlboss. Ik denk dat ik het boek vooral heel tof vond omdat ik niet wist wat ik er van kon verwachten. #Girlboss vond ik bijvoorbeeld heel erg tegenvallen, omdat ik echt had verwacht dat dat een handboek zou zijn. Dat On Top een handboek beweert te zijn, zag ik pas toen ik 'm al thuis had. Daarnaast vond ik het heel leuk om wat meer te weten te komen over de vrouw achter NSMBL. Anna Nooshin is een echte powervrouw! 

Ik raad On Top aan als je houdt van mooie foto's, leuke anekdotes, tips voor een twintiger of een kijkje achter de schermen bij één van Nederlands tofste powervrouwen. 


Ik gaf dit boek drie sterren op Goodreads  ★★★





5 opmerkingen:

  1. Ik wil dit boek ook graag nog een keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit boek wil ik graag nog eens lezen:D
    Liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou er wel een keer door willen bladeren, maar niet echt kopen. Mocht Nooshin een boek met fashion tips ooit uitgeven dan zou ik die wel kopen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er leuk uit, maar zoals Nilou zou ik het ook wel willen doorbladeren, maar niet echt kopen. Dat doe ik niet zo snel met inspiratie/style boeken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het nu eigenlijk ook alleen gedaan omdat 'ie zo goedkoop was, maar achteraf ben ik er echt heel blij mee! X

      Verwijderen