zaterdag 11 oktober 2014

Boeken Shoplog September

In de maand september kocht ik, net zoals in augustus, vier boeken. Vier klassiekers in prachtige uitgaven, beiden uit collecties die ik in mijn The Beauty Of Books-serie al genoemd heb. Alle vier de boeken komen van de Book Depository; een webshop voor boeken met over het algemeen zeer goede prijzen én geen verzendkosten (zelfs niet als je slechts één boek besteld!). Ik wilde het uitproberen en kocht één boek, maar was gelijk zo enthousiast door alles wat ze verkochten dat ik de avond erna al drie andere boeken bestelde. Het duurde even voor ze binnen waren (ongeveer twee weken) maar ze waren het wachten waard...


De eerste drie boeken komen uit de Chalk-collectie van Puffin. Puffin is een dochterbedrijf van Penguin die enkel kinderboeken uitbrengt. De collectie bestaat momenteel uit vijf boeken die allen zijn ontworpen met krijtbord-covers; alsof de tekeningen met krijt op een zwart bord getekend zijn. De boeken zijn klein en flexibel, en de pagina's hebben ruwe randen, alsof ze met de hand gescheurd zijn. Love it! 



Als eerste kocht ik Peter Pan door J.M. Barrie voor €5,20 (ja, zo goedkoop zijn deze boeken). Dit is het boek waardoor ik deze serie leerde kennen. Ik was al een tijdje op zoek naar een mooie editie van Peter Pan, omdat ik dit boek graag nog eens wil lezen. 




Ook The Wizard of Oz door L. Frank Baum wilde ik nog graag lezen en kocht ik voor €5,22. Inmiddels heb ik het boekje uit en hoewel ik het heel vermakelijk vond, is het geen favoriet. De uitgave vind ik wel weer prachtig, de tekeningen op de cover zijn prachtig. Overigens ben ik er ook achter gekomen dat Dorothy geen Ruby Slippers draagt, zoals in de film van Warner Bros, maar zilveren schoentjes. Wait, what? 




Tot slot Alice's Adventures in Wonderland door Lewis Carroll, die samen met Black Beauty later aan deze collectie is toegevoegd. Alice's Adventures in Wonderland bevat dus alleen dit eerste verhaal en niet ook het volgende Through The Looking Glass, wat ik helaas pas realiseerde toen ik het boek al binnen had (al ik had ik het waarschijnlijk ook gekocht als ik dit wel wist). Ik vind de cover van dit boekje, hoewel heel anders dan Peter Pan en The Wizard of Oz, ook ontzettend mooi. Vrij chaotisch, zoals het verhaal soms ook is, en vol met relevante afbeeldingen. Alice's Adventures in Wonderland kostte €5,05.

Goodreadspagina van Alice's Adventures in Wonderland door Lewis Caroll



Tot slot kocht ik Robinson Crusoe door Daniel Defoe in de English Library-uitgave van Penguin, om aan mijn groeiende collectie toe te voegen. Dit boek kostte €5,78. Ik heb Robinson Crusoe onlangs op mijn iPad gelezen en vond 'm leuk genoeg om toe te voegen aan mijn collectie. Overigens heeft deze uitgave tot mijn verbazing niet zo'n zelfde "zachte" kaft als de anderen (ik heb hieronder een afbeelding geplaatst ter vergelijking). Ik weet niet of dit met alle Robinson Crusoe boeken uit de English Library collectie is, of dat het aan de Book Depository ligt of dat ik gewoon bij toeval deze uitgave heb gehad, maar het is in ieder geval apart. Het maakt me echter niet heel veel uit, het gaat me vooral om de cover.

Goodreadspagina van Robinson Crusoe door Daniel Defoe



13 opmerkingen:

  1. Wat hebben de boeken een prschtige kaft!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie boeken! Al zou je ze niet lezen, staan ze alsnog goed in je interieur...!! Liefs, Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die Chalk-collectie van Peter Pan lijkt me zo onwijs leuk! En wauw ik had nooit verwacht dat deze zo goedkoop zou zijn. Ik zou voor dit boek het zelfs helemaal niet erg vinden om er meer aan uit te geven. Ik hoop echt dat er een review komt van dit boek! Liefs Laura

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaa mooi hè! De prijs vind ik ook echt bizar laag, maar dat is alleen maar mooi meegenomen natuurlijk :) En natuurlijk komt er weer een review van dit boek :) X

      Verwijderen
    2. Super! Als hij goed is weet ik nu al dat ik hem ga kopen. En dan heb ik ook meteen een boek met een mooie kaft! :)

      Verwijderen
  4. Wat hebben die boeken een leuke kaft zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke boeken! Ik hou ook altijd erg van lezen! Maar dat heb ik de laatste tijd niet echt gedaan, binnenkort maar weer is wat lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wouw die kaft van die boeken zien er echt prachtig uit.. ik zou ook weer wat meer moeten lezen eigenlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, de buitenkant van die boeken ziet er zo mooi uit!!!! Dat trekt me dan al meteen aan.. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ah, stuk voor stuk prachtige boeken! Ben ook al een tijdje op zoek naar een mooie uitgave van Peter Pan; deze is zeker mooi ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen