woensdag 6 augustus 2014

Rebel Belle

Harper Price, peerless Southern belle, was born ready for a Homecoming tiara. But after a strange run-in at the dance imbues her with incredible abilities, Harper's destiny takes a turn for the seriously weird. She becomes a Paladin, one of an ancient line of guardians with agility, super strength and lethal fighting instincts.

Just when life can't get any more disastrously crazy, Harper finds out who she's charged to protect: David Stark, school reporter, subject of a mysterious prophecy and possibly Harper's least favorite person. But things get complicated when Harper starts falling for him--and discovers that David's own fate could very well be to destroy Earth.

With snappy banter, cotillion dresses, non-stop action and a touch of magic, this new young adult series from bestseller Rachel Hawkins is going to make y'all beg for more.


-bol.com

Rebel Belle heb ik "op aanraden" van Booktubers gelezen, aangezien ook dit boek een ware hype was in het Young Adult-genre. Ik las eerder al We Were Liars en Fangirl door Booktube en beide boeken vond ik fantastisch, so why not give this one a go? Bovendien is de cover echt prachtig. 


"Looking back, none of this would have happened if I’d brought lip gloss the night of the Homecoming Dance."

Harper Price is de ideale leerlinge. Ze kleedt zich modieus en netjes, heeft het leukste en populairste vriendje van de school, is voorzitster van verschillende buitenschoolse activiteiten en iedereen kent haar. Ze heeft maar één doorn in het oog en dat is David Stark, de voorzitter van de schoolkrant die regelmatig vervelende verhalen over Harper naar buiten brengt. O ja, en het feit dat ze van de één op de andere dag superheld-krachten heeft gekregen en alles in haar macht moet doen om een bepaald individu te beschermen, al moet ze haar eigen leven opofferen. En laat die individu nou net David Stark zijn.

Rebel Belle is het verhaal van de perfectionistische en ladylike Harper Price, die ineens verandert in een kickass bodyguard met uitzonderlijke vechtvaardigheden. Ze moet David Stark beschermen omdat hij speciale krachten heeft. In het boek gaan ze samen op onderzoek uit naar de geschiedenis achter de krachten van beiden (al gaat dit in het begin nogal moeizaam) en leren ze elkaar steeds beter kennen. Waarschijnlijk voel je nu al wel aan je water wat hieruit kan volgen...

Het boek begon voor mij heel goed. Leuke quote's, grappige situaties en al vrij snel kwam er actie in voor. Toch leefde dit boek niet op aan mijn verwachtingen. Rebel Belle was vermakelijk, maar het heeft me niet compleet gegrepen. Dit kan ook komen omdat ik me nogal ergerde aan Harper en haar tuttige gedrag, maar ook de hele liefdesdriehoek die je al van mijlenver ziet aankomen, tussen Harper, David en Ryan, is niet echt spannend. Daarnaast was ik het niet helemaal (kuch... totaal niet... kuch) eens met haar uiteindelijke liefdeskeuze. 

"No. But . . . David, something seriously weird is going on." 
"You think? Jesus, Harper. You drove a car like Jason Bourne."

Ook vond ik het jammer dat bepaalde karakters en achtergrondverhalen niet verder werden uitgewerkt. Zo wordt vrij snel in het boek duidelijk dat de oudere zus van Harper een aantal jaar eerder is omgekomen tijdens haar Homecoming en hoewel ik op dat moment verwachtte dat daar nog wel meer aandacht aan gewijd zou worden, is het slechts een paar keer terloops genoemd. 

Al met al een vermakelijk boek, maar ik weet niet of ik het zou aanraden. Het is een leuke combinatie van een chicklit met actie, maar ik denk dat er veel leukere soortgelijke boeken zijn. Het is echter geen super dik boek, dus je kan altijd een poging wagen.

Ik gaf dit boek drie sterren op Goodreads  ★★★
Tot op heden is het alleen nog maar in het Engels verkrijgbaar, onder andere op bol.com

5 opmerkingen: