vrijdag 29 augustus 2014

Guardians of the Galaxy

De onbezonnen avonturier Peter Quill heeft een geheimzinnige bol gestolen. Maar Ronan, een machtige slechterik met plannen die het hele universum in gevaar dreigen te brengen, heeft zijn zinnen op de bol gezet. Om uit handen te blijven van de volhardende Ronan zit er voor Quill niets anders op dan een ongemakkelijke wapenstilstand aan te gaan met een viertal uiteenlopende vreemde vogels; Rocket, een wapendragende wasbeer, Groot, een boommens, de dodelijke en mysterieuze Gamora en de door wraak gedreven Drax the Destroyer. Maar Quill komt erachter wat de ware kracht van de bol is, en dat de bol een bedreiging vormt voor het heelal.


Ik ben gek op de Marvel films en heb ze tot nu toe allemaal gezien (waarvan de meeste in de bioscoop). Dus toen mijn vriend en ik een paar maanden terug een trailer van de gloednieuwe Marvel film voorbij zagen komen, namelijk Guardians of the Galaxy, wisten we gelijk dat we deze wilden zien. Daar bovenop is de trailer ook nog een hilarisch. 

En holy shit, deze film is echt onwaarschijnlijk tof! Eigenlijk moet ik 'm nog een keer zien voordat ik dit in alle eerlijkheid kan zeggen, maar voor mijn gevoel is dit samen met The Avengers mijn favoriete Marvel film! Hoewel ik de meeste Marvel films al vrij humoristisch vind (alleen Thor en de eerste Captain America film hadden een ietwat zwaardere sfeer), is deze film echt weer enkele graden grappiger dan de rest. De film is over het algemeen lekker luchtig, waardoor de humor ook niet vervelend wordt.

Afbeelding van de karakters uit de comic waarop de film gebaseerd is
Een heel groot deel uit Guardians of the Galaxy is computer geanimeerd. Ik vind het zelf onwijs tof gedaan en bij films als dit, die zich afspelen in de ruimte met unieke wezens en locaties, kan het ook niet anders. Wat ik ook ontzettend goed vond, was de muziek. Peter Quill draagt door de gehele film een walkman bij zich (lekker nostalgisch) en draait continu hetzelfde cassettebandje: Awesome Mix Vol I. Dit bandje staat vol met oude nummers die we allemaal wel kennen; denk aan The Pina Colada Song, Cherry Bomb, Hooked On A Feeling en Ain't No Mountain High Enough. Sommige scènes voelen echt veel toffer aan met die muziek en ze hebben er echt goed gebruik van gemaakt. Naast het normale Soundtrack album heeft Guardians of the Galaxy ook deze tape als Soundtrack album, dus een album met alle nummers die op dat cassettebandje zouden staan (en die je in de film hoort). Dit album heet heel toepasselijk Awesome Mix Vol I en ik draai 'm momenteel non-stop. 


Peter Quill wordt gespeeld door Chris Pratt. Ik kende hem vooral van Everwood waardoor ik in eerste instantie erg verrast was hem in een superhelden rol als dit te zien. Maar naar mijn mening is hij echt perfect als Quill. Daarnaast wordt de stem van de gemodificeerde wasbeer Rocket ingesproken door Bradley Cooper en de stem van het boom-achtige wezen Groot door Vin Diesel. Hoewel Groot in de films anders wordt uitgesproken is de naam origineel gebaseerd op het Nederlandse woord "groot", wat erg gepast is gezien de grootte van Groot; toch wel een grappig feitje. De groene Gamora wordt gespeeld door Zoe Zaldana.

Ik raad je zeker aan om deze film te gaan bekijken en als het even kan in de bioscoop! Met die muziek op een behoorlijk volume, de film op zo'n groot scherm en de special effects in 3D is het toch net allemaal wat indrukwekkender. O, en blijf aan het eind even zitten, zoals bij alle Marvel films... Hoewel het een erg kort stukje is dit keer, komt er na de lange aftiteling een extra scène. 



11 opmerkingen:

  1. following you now:)

    fashion-babel.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond 'm geweldig :-D Actie en humor, echt het perfecte huwelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze lijkt me zo ontzettend gaaf! Wil m heel graag zien. Xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heey, je hebt echt een heel erg leuk blog, met heel veel leuke informatie, ik zou het leuk vinden als je mijn blog ook even bekijkt,: www.pinklifestyles.blogspot.com
    en als je het leuk vind dat je het dan misschien gaat volgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze ken ik niet. Ook nog nooit van gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik vind de film echt ontzettend geweldig :D echt één van de grappigste Marvel films! ^^

    BeantwoordenVerwijderen