dinsdag 10 juni 2014

Boeken Shoplog Mei

Ik was niet van plan zo snel na mijn vorige boeken shoplog een nieuwe te plaatsen, but things happend (lees: ik kocht weer zeven nieuwe boeken) en het is tijd voor een update. Ik kocht onder andere twee klassiekers uit collecties die voorkwamen in mijn The Beauty of Books-blogpost en Happy Life door Mascha.

Eerder online:


Op Bol heb ik al een behoorlijke tijd een uitgebreid verlanglijstje -die vooral vol staat met boeken-, die ik continu aanvul. Ik besloot vier (je ziet er hierboven maar drie) favorieten in mijn mandje te gooien. 



Waaronder ten eerste dit prachtige boek uit de Penguin Hardcover/Clothbound Collectie met klassiekers, waarover ik hier al iets geschreven heb. Ik wil meerdere boeken uit deze collectie hebben en vond het tijd mijn eerste aankoop te doen. Dit werd Sense and Sensibility door Jane Austen, deels omdat ik onlangs Pride and Prejudice heb gelezen en zin had in meer Jane Austen en deels omdat ik dit het mooiste boek uit de collectie vond. Behalve dat de boeken in deze serie werkelijk prachtig zijn, kwam ik erachter dat er achter in het boek ook een grote appendix zit met (gok ik) achtergrond informatie over het verhaal. Tof! €17,99




Uit een andere Penguin collectie vol met klassiekers: Dr Jekyll and Mr Hyde door Robert Louis Stevenson. Deze komt uit de English Library collectie, die bestaat uit paperback boeken ontworpen door dezelfde persoon die de Hardcover Collectie ontwierp. Dit korte verhaal schreef Robert Louis Stevenson nadat hij een nachtmerrie had, in 1886. €8,49




Dit boekje zag ik een tijdje geleden voorbij komen bij een Booktuber (Sarah Churchill). Het verhaal sprak me gelijk ontzettend aan, maar ook de cover is onwijs gaaf. The Eyre Affair is het eerste boek in een serie waarin literaire personages echt zijn en Thursday Next, een jonge, vrouwelijke detective (as far as I know) op zoek moet naar Jane Eyre uit de klassieker van Charlotte Brontië (die ik momenteel lees). Jane is ontvoerd uit haar verhaal. Het lijkt overigens misschien alsof het boek beschadigd is, maar dit hoort bij de cover. Ik ben echt ontzettend benieuwd naar deze serie! €12,99


Tot slot kocht ik bij Bol Happy Life van Mascha. Toen ik hoorde dat het boek van Mascha geen beautyboek, maar een boek met anekdotes zou worden, werd ik ontzettend benieuwd! Het is een klein boekje, vol met mooie foto's. Ik heb het inmiddels ook al uit en er staat een review van online (voor een kleine preview, waarin ik vrij duidelijk mijn mening geef, kun je op mijn goodreads kijken). €14,95



Nog nooit eerder kocht ik boeken bij de Kruidvat, maar ik loop wel vaak langs het schap aangezien de boeken zó goedkoop zijn. Helaas ben ik nogal een sucker for packaging en de bekendere boeken bij de Kruidvat hebben vaak een goedkopere, lelijkere cover dan het origineel (and I can't handle that). Nu kwam ik echter drie óntzettend goedkope boeken tegen die ik alle drie nog niet kende, maar me wel erg aanspraken.




Ten eerste Nachtschade door Teresa Moure, die slechts vier euro kostte. Vier euro voor een hardcover! Ik kreeg een klein hartaanvalletje. Het gaat over drie vrouwen die een passie delen voor de filosoof Descartes, vanuit drie verschillende invalshoeken. Zo is er de Zweedse koningin Christina, de Nederlandse minnares uit Amsterdam die enkele eeuwen eerder als heks verbrand zou zijn en Inès, een studente uit de 21e eeuw die een scriptie over Descartes schrijft. Ik denk dat het een heel origineel verhaal is. €4



Tot slot kocht ik deze twee Poema pockets, beide voor slechts twee euro per stuk. De eerste gaat over de zoektocht naar een seriemoordenaar in Florence. Het verhaal is waargebeurd en het boek valt onder non-fictie. Ik had dit boek in mijn handen en was gelijk geïnteresseerd, maar wat me over de streep haalde was het zinnetje waarin stond dat deze zaak Thomas Harris geïnspirreerd heeft de Hannibal boeken te schrijven. En laat Silence of the Lambs (en de overige Hannibal films met Anthony Hopkins) nou net mijn favoriete film zijn. Zwart Hart van Joe Hill is een horror boek en het is alweer veel te lang geleden dat ik een goeie thriller/horror heb gelezen (de thrillers van Stephen King zijn eigenlijk de enige die ik in dit genre lees). Overigens kwam ik er later achter (toen ik het boek dus al gekocht had) dat Joe Hill de zoon is van Stephen King. Nu ben ik nóg nieuwsgieriger. €2,- p/s.

11 opmerkingen:

  1. Leuke boeken shoplog. Ik heb onlangs ook Happy Life van Mascha aangeschaft!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke en interresante boeken heb je gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuke boeken heb je gekocht, ben ook wel benieuwd naar The Eyre Affair lijk me wel tof.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die twee laatste lijken me lekker spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke (boeken) aankopen! Ik ben vooral benieuwd naar Happy Life, ik zit te denken om hem voor het vliegtuig reis aan te schaffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke boeken! ik lees eigenlijk geen boeken, zou ik wel eens moeten doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke boeken heb je weer gekocht! Sense & Sensibility vind ik erg leuk en naar Happy Life ben ik erg benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat leuk om te zien welke boeken je hebt gekocht! liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke boekenaankoopjes! Ik ben vooral benieuwd naar Happy Life van Mascha. Zo gaaf dat zij haar eigen boek heeft uitgebracht!

    Xjes Femke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk! Happy life ga ik ook zeker lezen

    BeantwoordenVerwijderen