dinsdag 28 januari 2014

BodieBoost - Het Kookboek

2014 wordt mijn jaar. Ik ben een stuk gezonder aan het leven en probeer meer na te denken over wat ik allemaal in mijn lichaam stop. Toen ik eind 2013 een e-mail kreeg over BodieBoost, het kookboek, was ik gelijk nieuwsgierig en inmiddels heb ik wat recepten geprobeerd. Vandaag vertel ik jullie meer over het leuke kookboek van Charlotte Willems.




Eerder schreef Charlotte Willems al "BodieBoost". Hierin beschrijft ze de basis van vijf voedingsgroepen, waarvan je per dag twee porties consumeert. BodieBoost, "waarbij snoepen moet en afvallen leuk wordt" (bron). Het boek werd een bestseller en er ontstonden stimulerende en motiverende communities op onder andere Facebook. In deze communities werd veel gevraagd naar meer recepten en weekmenu's, waardoor er nu nóg een boek is. Behalve het kookboek, is er ook een dagboek waarin je je eigen voortgang kan noteren.


Ik moet eerlijk toegeven, ik ben niet zo'n keukenprinses. Ik vind het gewoon niet leuk om in de keuken te staan. Toen ik echter door het kookboek bladerde, zag ik wat ontzettend leuke (en niet al te moeilijke) recepten staan waarvan ik er de komende tijd zeker nog meer ga proberen. Tot nu toe heb ik twee recepten geprobeerd, namelijk een pasta en een broodje (beide hadden ook soortgelijke ingrediënten, dus dat kwam goed uit). Vooral de toetjes spreken mij voor mijn volgende keukenmomentje erg aan...




Je kan het kookboek gebruiken om enkel leuke recepten uit te halen, maar je kan ook de weekmenu's volgen (er staan vier extra weekmenu's in, als aanvulling op het eerste boek) als "mini-crash-course om die laatste pondjes te lijf te gaan." Het BodieBoost kookboek is voor €19,95 te bestellen op onder andere bol.com, een ook het eerste BodieBoost boek en het BodieBoost dagboek zijn hier te vinden.


O my, hoe lekker zien deze gerechten er uit?

Of je nou van koken houdt of niet, het BodieBoost kookboek staat vol met leuke recepten. Daarnaast is BodieBoost een goede manier om te proberen wat kilootjes te verliezen, dus als je nog op zoek bent naar een nieuw dieet, is dit misschien wat voor jou. Er staan vaste weekmenu's in, waardoor je precies weet wat wel en niet mag. Daarnaast verbiedt dit dieet je totaal niet om lekkere dingen te laten staan, waardoor het allemaal ook wat makkelijker wordt. Een goede manier om 2014 mee te beginnen!

17 opmerkingen:

  1. Klinkt goed!! Ik ga denk ik het dagboek halen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Ik ga eens kijken op bol.com:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er allemaal heerlijk uit :D ik ben ook wel benieuwd na zo boek

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb beide boeken ook en vind de recepten er lekker, gezond en makkelijk uit zien! Heel duidelijk boek ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er inderdaad goed uit, ik ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Veel over gelezen en het ziet er handig uit. Eet smakelijk zou ik zeggen. x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Voor mij is dit niet wat, omdat ik niet hoef af te vallen, maar ik kan me wel voorstellen dat dit een leukere methode is om mee af te vallen dan de meeste andere dieten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoef ook niet af te vallen hoor ;) Er staan al leuke recepten in. X

      Verwijderen
  8. Ziet er heel goed uit! Ben benieuwd.
    liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel leuk! Mij lijkt het vooral als je moet afvallen een leuke methode, maar ook als je niet moet afvallen staan er volgens mij leuke recepten in! En die jij had gemaakt zien er lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb hier veel over gelezen, haha :D. Het blijft er heerlijk uitzien!

    Xjes Femke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De recepten in dit boek zijn indd erg leuk en lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik heb haar eerste boek ! en die moet waarschijnlijk echt werken! x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk artikel! Ziet er lekker uit... :)
    Liefs,
    Iris x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk geschreven, ik wil het meteen gaan proberen! Ik sport wel, maar anders eten is nog steeds erg lastig haha

    BeantwoordenVerwijderen